طرح شنبه های با کتاب کانون شهید درسته مجازی اجرا شد 

طرح شنبه های با کتاب کانون شهید درسته مجازی اجرا شد 

تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۹
مجید خوبی زاده گفت: با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی طرح شنبه های با کتاب در کانون فرهنگی هنری شهید درسته کهنوج به صورت مجازی و از طریق ارتباط ویدئو کنفرانسی اجرا شد.

«مجید خوبی زاده» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ضمن تسلیت شهادت سردار سلیمانی و رحلت آیت الله مصباح یزدی، گفت: با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی طرح شنبه های با کتاب در کانون فرهنگی هنری شهید درسته کهنوج به صورت مجازی و از طریق ارتباط ویدئو کنفرانسی اجرا شد.
 


مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان افزود: در این طرح، کتاب جامی از زلال کوثر که برگرفته از سخنان آیت الله محمد تقی مصباح یزدی در مورد شخصیت ممتاز و با فضیلت حضرت زهرا (س) و نیز سیره اخلاقی آن حضرت بوده و توسط شاگردان این استاد بزرگ در این کتاب گرد آوری شده است، معرفی شد.



وی بیان کرد: شنبه های با کتاب یکی از برنامه های اصلی طرح ملی ایران قوی است که در قالب رواق کتاب در سطح مساجد اجرا می شود و بهانه ای است تا در مسیر کتاب و کتابخوانی گام برداریم.



خوبی زاده اظهار کرد: کانون فرهنگی هنری شهید درسته در مسجد صاحب الزمان (عج) روستای توکل آباد کهنوج قرار دارد که برای نخستین بار اقدام به اجرای مجازی طرح شنبه های با کتاب کرد.



مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان اضافه کرد: به همت حجت الاسلام موسی سالاری امام جماعت این مسجد و با همکاری کانون، تاکنون قریب ۲ هزار جلد کتاب از سوی خیرین برای راه اندازی کتابخانه اهدا شده است.




وی ابراز کرد: البته تعداد ۲ هزار جلد کتاب دیگر نیز به زودی با جلب کمک های خیرین به مجموع این کتاب ها افزوده می شود و ان شاءالله با فراهم شدن زیرساخت های لازم به زودی شاهد افتتاح کتابخانه کانون فرهنگی هنری شهید درسته باشیم.



خوبی زاده تاکید کرد: قطعا راه اندازی این کتابخانه گام موثری در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین اهالی روستا است.



مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان یادآور شد: طرح ملی ایران قوی در قالب سه شبستان «شبستان فرهنگ»، «شبستان هنر» و «شبستان نوآوری» در حال اجرا است و ذیل این شبستان ها ۱۲ رواق تعریف شده که کانون ها بر اساس این رواق ها فعالیت کرده و گزارش فعالیت های خود را در سامانه بچه های مسجد بارگزاری می کنند.



وی در خاتمه عنوان کرد: ارزیابی کانون های فرهنگی هنری مساجد در طرح ملی ایران قوی بسته به کسب امتیازاتی است که کانون ها از طریق بارگزاری گزارش های فعالیت های خود در سامانه بچه های مسجد کسب می کنند.

پایان پیام/ 586